Sunday, March 19, 2006

Aku mnyambut panggilan ibuku"pulanglah anakku" dari kelas tambahan.Setibanya di rumah,bunyi siren bergelaran "oh no,kamu".Pegawai kesihatan telah tiba utk proses fogging.Aku tlh ke Billion bersama bapaku.Bapaku bertanya yang manakah pilihan maggieku."i choose dia" kataku sambil menunjuk perisa kari.Aku tlh membeli barangan kegemaranku.Terasa bagaikan puteri.Ternampak rakan lamaku,kini beliau semakin cantek manarek tertarek kau mmg da bomb!proses fogging belum tamat.Aku dah Bosan menunggu di kereta.Adek mula membuat bising.keranamu aku marah.Cotton Candy amat lazat membuatkan aku obsessi terhadapnya.Lagu Puisi terngiang-ngiang di kepala tatkala menunggu.Adek menumpahkan air secara tidak sengaja."ha ha tak tahu" aku mengejeknya.Adekku derita ketika dimarahi bapa.Bapa memarahinya agak keterlaluan.Adek dalam proses tangisan dalam kerinduan terhadap ibu.Semakin terasa lemas di dalam kereta.Aku keluar melihat langit ke tujuh.Telefon berdering.Janji-janji telah ditunaikan.Proses fogging telah tamat.Bapa menghidupkan enjin untuk take me home dan kami kembali bersama ibuku di rumah.Pegawai kesihatan,caramu amat berkesan.Seluruh higher deeper rumahku berbau racun aedes.Proses mimpi bermula tidak lama selepas itu.

pulanglah-kaer
oh no,kamu-v.e
I choose dia-hocus pocus
Bagaikan Puteri-zarina
kini-kaer
da bomb-ruffedge
Aku dah bosan-farahwahida
keranamu-bau
obsessi-juliana banos
lagu puisi-shazzy
tak tahu-adam
derita-shazzy
tangisan dalam kerinduan-idayu
lemas-ruffedge
langit ke tujuh-sharifah zarina
janji-janji-vince
take me home-siarra
kembali bersama-kaer
caramu-nikki n zahid
higher deeper-ferhad
mimpi-daniel


ntah ape2 ntah...haha...crite ini ade btol ade rekaan semate2....hehehe...xde keje pnye pasal...

No comments: