Saturday, October 28, 2006

kezutan.

semalam sebenarnya rakan saya ada buat open house.awal2 pagi saya turun dan tanya mak saya.

mak: ah,buang mase je.baik ko bace buku.spm.

saya amat bengang.mak saya suruh baca,saya baca.fizik tinggal 1 bab.kegeraman menghantui diri.mak saya suruh buat apa2 je saya mest.'xde masa la mak.' atau.. 'taknak la mak,buang mase je.'..saya mengadu kat bapa saya.saya tahun ni x braya kat mane2 pon lagi!saya dah penat melayan orang datang.dah la diorg datang 30 atau 60 sekali.geram la kan?.

dad:'ntah mak.'

lepas itu saya memberontak.saya tengok tv.saya tgk Oprah.haha.Oprah ok?hish2.emo gile.lepas itu.dah lepas zohor.saya golek2 atas katil.saya dpt sms.saya baca.oh niksu.oh dia nak datang!keemoan saya hilang serta merta.

memang terkejut.sampai jugak dia ke rumah saya yg x seberapa ni.kami borak2.saya bagi dia karipap(sedap kan?kan?kan?)haha.pastu dia perlu pulang.

along maiza datang membawa anak2nya.comel2 belaka.geram!geram!pukul 5,nadia called.

nadia: kau x ikut kitorg,kitorg dtg umah kau.
me: serious?sayaaang korg!


so mereka sampai.nak dekat pukul 7.yang ada: nadia,syazwan,shai,husna n syaf.yang lain of course x balik lagi atau sedang bercuti atau parents x kasi keluar.tapi saya tetap gembira!syazwan dgn shai belum sembahyang asar.so,mereka tumpang sembhyang kejap.(dah nk dekat maghrid baru nk sembahyang?).pastu balqis anak along came.

balqis: maklang,kawan2 maklang tu baru nak sembahyang?
me: ha'ah.balqis dah sembahyang?
balqis: dah.ibu kate solat x boleh lewat2.
me: haha.pandai balqis.


so,kami borak2 lagi.saya served mereka karipap lagi.haha.karipap jugak.syazwan n shai makan banyak gile.(kan aku dah cakap..sedap!!)laku karipap kami.haha.syazwan siap tanye lagi mcm mane nk buat inti dia.(die nk jd chef kan.)
nadia ada boyfriend baru!haha.kami buli nadia.gahaha.seronok gile.


lepas maghrib mereka mahu pulang.ada bbq kat rumah syaf.
x boleh jugak ikut!hish.benci lah.cikde datang.daim ikram ada.kecomelannya yg amat!hish.geram!alia pon ada.

alia datang sedang saya asyik menonton gubra.
alia: maklang,jom la main.
me: kejap ye?
alia: MAKLANG,JOM LA MAIN!!
me: kejap2.
alia: MAKLANG!!
semua pandang.ok malu.jom2.


mereka pulang.gubra habis.golek2 atas katil.mengantuk.tapi x boleh tidur.nk buka buku.mengantuk pula.golek2.pukul 1 baru terlena.

No comments: