Monday, September 18, 2006

nak pergi ke tak?

berbalik kepada kesihatan,saya sekarang sudah kembali pulih.tetapi,tidaklah sepenuhnya.cuma tinggal kemerahan dan sedikit itchy la.lagipun saya dah turun 4 kilo!!harhar.seronok.jom sakit lagi!harhar.

sebentar tadi,saya menemani mak menonton tv sebentar.
mak: esok pergi sekolah?
saya:[berfikir sejenak]..diorg periksa lagi la mak.
mak: lepas tu?
saya: paper sebelum2 ni hannah x amek pon.
mak: amek je la yg lain.
saya: nanti cikgu boleh bincang sama2.

patutkah saya pergi sekolah esok?saya tertanya2.saya berbincang dengan adik saya,luqman dalam bahasa mandarin depan bapa saya.[kasihan bapa saya tidak faham sepatah pon..harhar]

setelah ditafsirkan..
saya: nak pergi sekolah ke?
adik: tak tau.tadi mak pon tanye.
saya: lepastu luqman cakap ape?
adik: tak tahu.
saya: kak lang ckp diorg perikse lagi.rase macam tak nak la pergi.
adik: ntah la..tak tau lagi.

luqman boleh tidak hadir ke sekolah disebabkan kondisinya yang tidak berapa sihat dan dia telah tamat upsr.tiba2,saya rasa bersalah pula jika saya tidak hadir.saya berfikir kembali..kertas2 yang tinggal hanyalah kertas matematik dan kertas 3 subjek2 sains..saya rasa macam tak berbaloi.saya tanye rakan2 saya.majoritinya kata saya patut tinggal di rumah disebabkan di kelas tiada aircond!angin kipas membuatkan saya lebih itchy buat masa ini.saya masih tertanya2.patutkah saya hadir??haiz..

dia sempurna.cukup kritiria yang saya pinta.tapi...haiz..

No comments: